De meest gestelde vragen over luchthavenvervoer en personenvervoer:


Hoe kan ik reserveren?

U dient eerst een offerte aan te vragen voor uw luchthavenvervoer. Deze is steeds vrijblijvend. Om te bevestigen moet u enkel een reply sturen waarin u akkoord gaat met onze offerte.

Kan ik ook telefonisch reserveren?

Er is steeds een schriftelijke bevestiging nodig. Wij werken enkel met vooraf afgesproken tarieven en op reservatiebasis. Hierdoor moeten we aan de overheidsdiensten steeds de nodige bewijzen kunnen voorleggen bij een eventuele controle.

Hoeveel vooraf moet ik reserveren?

Hoe vroeger, hoe beter! De standaard regel is...minstens 24u vooraf.

Wij werken steeds op voorwaarde van beschikbaarheid bij bevestiging. Eventueel schakelen wij wel de hulp in van betrouwbare collega's om wijzigingen of overboekingen op te vangen.

Ik heb nu een taxi nodig. Kan ik hiervoor bij jullie terecht?

Hier hebben we een dubbel antwoord, zowel ja als nee.

Neen, indien u nieuwe klant bent. Wij bieden enkel personenvervoer aan op basis van reservatie, met een minimum van 24u vooraf en op voorwaarde van beschikbaarheid bij reservatie.

Ja, voor vaste/bestaande klanten kunnen we een last minute (minder dan 24u vooraf) er eventueel nog wel tussen nemen, maar ook hier geldt de voorwaarde van bschikbaarheid.

Algemeen is de boodschap: Hoe vroeger een aanvraag indienen en/of reserverven, hoe beter!

Wat is de prijs voor luchthavenvervoer?

Het tarief voor uw luchthavenvervoer wordt bepaald adhv van volgende factoren:

  • Aantal personen
  • Uur van pickup en/of landing
  • Locatie vertrek
  • Locatie bestemming
  • Eventuele tussenstops

Van zodra wij over al deze gegevens beschikken, kunnen wij ueen concrete offerte bezorgen.

Tarieven die vermeld worden, zijn voor particulieren steeds incl 6% btw. Voor bedrijven geldt dat deze excl 6% btw vermeld worden op de factuur.

Doen jullie ook vervoer naar luchthavens in het buitenland?

Ja, natuurlijk.

De meest voorkomende bestemmingen liggen natuurlijk in België, maar ook luchthavens die gelegen zijn in Frankrijk, Nederland of Duitsland maken regelmatig deel uit van onze planning.

Is een offerte vrijblijvend?

JA! Elke offerte voor luchthavenvervoer die we u sturen is geheel vrijblijvend!

Is de prijs van de offerte de definitieve prijs?

JA!

Wel bestaat er de mogelijkheid dat er nadien een supplement aangerekd wordt. Dit kan in volgende gevallen:

Kan een kinderstoel voorzien worden en moeten we hiervoor bijbetalen?

Wij hechten veel belang aan de veiligheid van onze passagiers, ook voor de (aller)kleinsten. 

Ja, dit kan voorzien worden, op basis van beschikbaarheid, ook al zegt de wetgeving dat we hier niet wettelijk toe verplicht zijn.

Nee, u hoeft hier niet voor bij te betalen! 

Kunnen we ook een golftas meenemen?

Ja, die mogelijkheid bestaat.

Best dat u dit steeds vooraf meldt in uw aanvraag. Dit kan u bij opmerkingen doen in het aanvraagformulier.

Hoe kan ik betalen?

Dit is afhankelijk van het feit of u particulier bent of bedrijf:

  • Particulier: betaling vooraf via betaallink
  • Bedrijf: betaling vooraf via factuur of per betaalkaart in de wagen. Deze laatste enkel onder voorwaarden en wederzijds akkoord.

Hoe werkt de betaallink?

Wij werken hiervoor samen met Mollie, een leverancier in online betalingen.

Nadat u van ons, na akkoord, een mail ontvangt met de betaallink, kan u kiezen uit een aantal opties, waaronder:

  • KBC betaalknop
  • Belfius Pay Button
  • Bancontact
  • Overschrijving

Van zodra een betaling uitgevoerd is, zal er bij ons een melding binnenkomen als uw betaling geregistreerd is. 

Kunnen we een factuur of betaalbewijs krijgen?

Ja, dat kan. Dit op voorwaarde dat u beschikt over een geldig geregistreerd btw-nummer. 

Betaling dient steeds vooraf te gebeuren, tenzij anders overeengekomen.

Indien u een betaalbewijs wenst, kan u hiervoor steeds een mail sturen. U ontvangt dit dan vervolgens in uw mailbox.

Wanneer is een reservatie definitief?

Een reservatie is pas definitief nadat wij uw betaling ontvangen hebben. Van zodra wij uw betaling geregistreerd hebben, ontvangt u nog een definitieve bevestiging vanuit ons boekingssysteem.

Moet ik een voertuig ook delen met andere personen?

Nee, u krijgt ten alle tijden privé luchthavenvervoer. Wij zullen u niet combineren met andere klanten.

Wat wel kan is dat u zelf enkele tussenstops kan toevoegen aan uw aanvraag, waardoor u het voertuig kan delen met vrienden/familie/reisgenoten die u kent. 

Ik heb nog geen bevestiging ontvangen na betaling. Wat moet ik doen?

Normaal ontvangt u binnen de 24u na betaling een mail vanuit ons boekingssyteem, met de bevestiging dat uw luchthavenvervoer opgenomen is in onze planning. Sommige betalingen laten echter iets langer op zich wachten. Stuur gerust een mail om te informeren als dit meer dan 48u in beslag neemt.

Kijk ook zeker uw SPAM na, voor u contact opneemt met ons!

Kan ik een offerte of boeking nadien nog wijzigen?

Ja, al geldt steeds op voorwaarde van beschikbaarheid. Indien u reeds geboekt heeft en we geen beschikbaarheid (meer) hebben, steeds een oplossing gezocht worden bij betrouwbare collega's.

Waar kunnen we jullie vinden op de luchthaven?

Normaal ontvangt u de nodige info bij uw offerte op basis van de luchthaven of treinstation. Mocht dit voor u niet voldoende zijn, kan/mag u steeds contact met ons opnemen.

Hoe herkennen we jullie op de luchthaven?

De meet & greet vindt steeds plaats op een vooraf afgesproken punt. Daar zal een chauffeur u opwachten met een gepersonaliseerde sign. Veelal vermelden we uw familienaam of van de passagier die we moeten opwachten, of het logo van uw bedrijf.

Hoe lang wachten jullie op de luchthaven?

Standaard is er een wachttijd inbegrepen van een half uur, nadat de chauffeur aanwezig moet zijn op de luchthaven. Aangezien we ook rekening moeten houden met andere klanten/opdrachten kunnen we niet eindeloos blijven wachten, maar zal er steeds vooraf goed gecommuniceerd worden over:

  • hoe lang een chauffeur kan blijven wachten
  • welke alternatieve oplossingen we kunnen bieden

Het is echter zeer uitzonderlijk dat we geen oplossing kunnen bieden, maar zullen u steeds helpen bij alternatieve oplossingen. Wij laten u nooit in de steek!

Moet ik melden dat onze vlucht geannuleerd of vertraagd is?

Dat mag altijd. 

Wij volgen echter elke vlucht op en passen, indien vertraagd of vervroegd, onze planning aan. Dit steeds in de mate van het mogelijke. Wij laten u echter nooit in de steek en zullen een oplossing aanbieden in geval van overlappingen in de planning.

Kan ik een reservatie ten alle tijden annuleren en wat kost dat?

Annuleert u een bevestigde opdracht, dan kost u dat niets, op voorwaarde dat dit tijdig gebeurt.

Bij eerder last minute annuleringen kunnen er bijkomende kosten aangerekend worden.

Lees hiervoor zeker onze algemene voorwaarden goed na die u onderaan onze website kan terugvinden!

Ik boek op regelmatige basis. Kunnen er vaste afspraken gemaakt worden?

Ja, dat kan. Dit is voornamelijk van toepassing voor bedrijven en/of reisbureau's.

Indien we over de nodige gegevens beschikken, kunnen we u een gepersonaliseerd voorstel doen. U krijgt dan, mits akkoord, toegang tot ons boekingssyteem, zodat u rechtstreeks boekingen kan ingeven in ons systeem.

Wat als ik iets verloren ben in de taxi?

Dagelijks worden de voertuigen meermaals gecontroleerd. Als we iets vinden, zullen we contact opnemen met iedereen die die dag gereserveerd had. 

Neem gerust ook contact met ons op met een duidelijke omschrijving van het verloren voorwerp, van zodra u kan of dit opmerkt.


Heeft u nog bijkomende vragen en/of opmerkingen? Stuur ons gerust een mailtje of vul vrijblijvend ons contactformulier in: